04 april, 2009

Vårtecken

Det blev en toppenkväll! Janne Stefans bjöd över fyrahundra personer på underbart bra dansmusik.
Det ska till toppmusiker för att åstadkomma det "soundet" på två personer. Många "gamla godingar" och vilket "bugg gung!" Waoh!
Jag var på toppenhumör när jag körde hem kompisarna.
En för mig ny erfarenhet väntade runt kröken! Alcotest för första gången i mitt trafikliv!
Nå´n gång ska va´den första sägs det! - Ska vi ta en till? "Det är aldrig för sent"!

Idag har varit toppenväder, och jag har fixat igång cykeln och fotat de första vårtecknen.
Det kan bara bli bättre nu, när t.o.m. vitsippsknopparna vågar sig fram.
Lyssnar inte till några pessimistiska inlägg om "bakslag."
Vad sjutton är det förresten? För mig är det vår nu!

3 kommentarer:

ingrd sa...

Det blir ingen vår förän gukkudämpen har kommit, om du nu vet vad det är.
Kram från en som vet

Elvira sa...

Jodå! Jag vet vad det är! Det är att försöka strypa göken.

Brittis sa...

Våren har kommit när det går att sitta ute och dricka kaffe och ha solen i ansiktet.