24 april, 2009

Klubbmästerskap

Tisdagmorgon bar det av med buss till Årstahallen. Efter att ha fått lite "i krävan,"avgjordes föreningens klubbmästerskap i bowling.
Stämningen var god, och jag tyckte det var skoj, eftersom klotet faktiskt gjorde riktigt bra ifrån sig ibland.
Efter spelets slut fortsatte färden mot nya äventyr. Cinderella. Båten som det händer både det ena och det andra på.
Det hände även mig!
Vid prisutdelning med tillhörande "bubbel" visade det sig, att jag tagit en för mig, hedrande tredjeplats bland tjejerna. Jag bowlar för det är skoj, jagar inga medaljer, men helt klart är jag stolt.
Humöret på topp! Ceremonin avslutades med "korkkickning".
Det gällde ju att underhålla fotarbetet också, och inte bara högerarmen, inför den stundande dansen.
Det blev bugg till Jonas o Jive som jag önskat! Ja, faktiskt dansade jag hela natten!
Jag hade anledning, och gav mig all rätt att fira!
En helkväll att lägga till minnena!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Grattis, bravo och flaggan i topp. Hörde att Taltrasten också säkrade en hedervärd placering. Bakifrån! Men efter det kan det ju bara bli bättre. Jag är lite avis.

Anonym sa...

Grattis till medaljen!

//Lena