08 april, 2009

Premiärpromenad

Nu har jag förträngt måndagsbowlingens dåliga resultat. Tröstade mig med en tidig morgonpromenad igår, men kände mig inte tillfreds med "pjucken".
Det resulterade i att kompisen och jag hastigt och lustigt drog till "Hjultorget" på eftermiddagen, för att kolla in vad som erbjöds i skoväg för stavgångsturer. Jag ville ha en sko med bra dämpning för knän och fötter. Det blir ju mycket "asfaltgång" än så länge.
Jag hade tur och fick "Salomon" med mig hem, till för mig rätt pris.
Kompisen besökte ett annat "Rätt pris" medan jag provade, och bearbetade beslutsångesten.
Jag kunde bara inte hålla mig ifrån en premiärvända när vi kom hem. Det blev en fyrtiominutersrunda och det funkade bra. Inga tendenser till skavsår, så jag är nöjd.
Hittade som synes tussilago vid vägkanten, vilket förhöjde njutningen av premiärturen ytterligare.
När sedan Färjestad slog HV 71 i ishockey, ja, då var ju dagslyckan fullkomlig!
Fortsättning följer! Spännande!

1 kommentar:

Brittis sa...

Du fick både härligt väder, fyndköp samt en promenad i vårsolen. Inte fy skam, det.