14 april, 2009

Vardag igen



Åter till vardagen! Jag hoppas alla vardagskämpar har haft en bra och rekreerande helg i solskenet. Jag har ju förmånen att njuta av den när helst det passar mig.
Det har förstås varit mat i mängd, men även lite motion, i form av bowling och lite lövräfsning i solskenet.
Hörde på radion att dagfjärilarna minskar p.g.a. att ängsmarkerna försvinner.
Jag lyckades i alla fall fånga en, jag tror, nässelfjäril på björkstubben där även han satt och njöt av solskenet.
Eftersom det vid min älvpromenad var lågvatten, fotade jag ett gammalt s.k. li, som väl är ett av de sista kvarvarande i sitt slag.
Vad ska man kalla det annars? "Gärs´gårdsmjäle"!?
Hur som helst så fångar man fisk i det. Är väl till för den som inte får upp fisken på spö, eller vill vara bakom flöte kanske.
Snart kommer kompisen och vi ska ut på lite äventyr.
Nog för nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga vårbilder.
BM