19 april, 2009

Balans

Jag skrev om bakslag, eller "guckudämp," som vännerna kallade det. Jag ville inte acceptera den, varmt som det var då.
Jag fick ge mig. Den kom! Onsdagen och torsdagen var det kallt, och även snöslask stundtals.
Shiit, vad kallt det var! Jag "ruggade," och kröp t.o.m. ner i ett varmt skumbad för att trösta mig och värma upp mig. Jag som trodde att det var vår på riktigt!
Fredagen var bättre, och jag fick på sommardäcken. Vilken skön känsla!
Jag hade inga "bra vibrationer" i ratten tidigare men nu är de borta.
Balans!
Ett viktigt ord i många sammanhang! Obalans ger anledning till många sjukdomar i både kropp och själ.
Balans i livet handlar mellan balans mellan kärlek och vilja.
Obalans mellan dessa, leder till stress och konflikter, både inom, och mellan människor enligt Buddah.
Jag balanserar vidare! Kollade motionsspåret idag, bowlar imorgon, åker till Åland på tisdag.
Förhoppningsvis en bugg till Jonas Näslund och Jive igen.
Det är toppen för balansen!

1 kommentar:

Brittis sa...

Dina reflektioner mellan obalans i själen och obalans i bilen är intressant. Du tycks ha använt en hel del tankemöda åt saken.
Lycka till på resan.