02 april, 2009

Kärlekshandtag

Råkade ställa mig på vågen efter helgen. Ett o-roligt felsteg!
Flyttade vågen - "den står nog snett!" Icke sa Nicke! Den stog rätt, och kilona hade satt sig.
Två stycken hade smygit sig på mig!
Det har resulterat i att kameran har bytts ut mot stavar i första hand. Det fattas bara nya "dojor" istället för skidorna, som blivit förvisade till sommarförvaring.
Det svåraste är allt "fikabröd" som tycks ramla på mig från alla håll, i nuläge.
Är det inte syrran, så är det grannen, som i all välmening kommer med nybakade bullar och rulltårta. Det är svårt att tacka nej också, eftersom jag själv aldrig åstadkommer dylika bakverk nuförtiden.
Jag ska i alla fall göra ett försök att minska på "kärlekshandtagen".
Det låter ju rart, men de är inte så roliga när man känner att byxlinningen helst
skulle ha"karutchaband," som mamma kallade gummiband för.
Modet är visserligen härligt döljande om man vill, men jag tycker om att ha livrem till jeansen.
En utmaning för mig själv kanske.
Imorgonkväll ska det bli annan form av motion.
Dans med en och annan bugg sitter alltid bra.

1 kommentar:

Brittis sa...

Du är i gott sällskap.