03 februari, 2009

Måndagslycka

Jag gillar måndagar! Konst, skidåkning och bowling är också favoriter. Igår var måndag, och då var det bowling först, och det gick "så där". På eftermiddagen, som bjöd på strålande sol blev det en skidvända igen.
Väl ute i spåret tappade jag nästan andan! Inte av "flåsbrist", men av hänförelse!
Det kändes som om jag befann mig mitt i en tavla som ingen kan föreviga.
Det gnistrade som "diamantspel" på björkarnas rimfrostiga grenar. Olika, beroende på från vilket håll jag tittade.
Jag fick njuta av tre favoriter på en måndag! Fulländat!
Som "grädde på moset" fick jag senare ettårstårta, som jag kunde njuta av med gott samvete. Min fyrbente kompis "Zorro" fyllde år.
Åhh, vilken dag, vilken lycklig, lycklig Dag!!!

1 kommentar:

Brittis sa...

Det därdiamantspelet har jag upplevt en gång. Det glömmer man aldrig. Då tycker man sig ha sett ALLT.
Lyckliga dig!