28 januari, 2009

Besvikelse och Glädje

Det gick inte så bra med skidturen igår! Hade ju lämnat skidorna till expertis för "tapening" och vallning.
Det isade på under skidorna, och tog nästan tvärstopp ibland.(Tro nu inte att jag stog och hängde på stavarna bara.) Jag visade, och beklagade mig för en tjej vid spåret, som undrade hur det gick? Hon såg säkert min ilska och besvikelse lång väg. Det kostade ju pengar att få på de där "remsorna" till råga på allt.
Tillbaka till experten och beklagade mig för honom också. Han medgav att det var svårvallat, och gav mig en omvallning inför dagens tur. "Tjärvalla"!
Idag mötte jag tjejen i spåret. Hon skrek:"Går det bättre idag"? Jag: "Jaaaaa"! Hon: "Braaa"! så det rungade genom tystnaden, och sedan var hon borta. Säkert en Wasaloppsaspirant! Spåret är fullt av dem! Jag hör inte till den sorten men tycker det är så j...a roligt och tillfredställande att känna att JAG KAN. Nå´n nytta gör det väl också förhoppningsvis.
Imorgon har jag dock annat på gång, och ljumskarna behöver en vilodag. Skillnaden mellan besvikelse och glädje blev en dag.

1 kommentar:

Brittis sa...

Nu är det ju störtfina skidspår. Jag önskar att jag hade ett ar också. Men dom står ute i stugan, 1 km in på oplogad skogsväg. Det är mycket snö därute nu så det är svårt att ta sig dit.