22 januari, 2009

På Data-g

Att ha köpt ny dator det är inte BARA, det förstår jag nu. Det drar med sig både det ENA och det ANDRA.
Det ENA. Jag vill lära mer om apparaten och dess möjligheter. Jag vill lära mig att lägga in foton och ordna album. Till det behöver jag ju då egentligen en kamera som klarar det. Min gamla Canon sedan 60-talet fixar inte det tror jag.
Jag lånade en kamera till semesterresan förra året och fick då hjälp att sätta eller lägga(vilket man nu gör) bilderna på en "pinne". Kompisen och jag hade en liten nostalgitripp på eftermiddagen tack vare den. Hon kan hon! Inte jag ännu.
Det ANDRA. Det talas om virus och att man ska skydda sig mot det. Eftersom jag hela mitt yrkesverksamma liv arbetat inom vården så vet jag att man ska tvätta händerna för att förebygga den smittan.
Datavirus är tydligen en avart där inte det hjälper. Det har jag förstått!
Det finns fler smittsamma saker också.
Syrran smittades tydligen av mitt datorköp, så hon har gjort sig av med sitt gamla "mudderverk" också.
Det föranledde t.o.m. ommöblering till en stackars liten hunds förskräckelse.
Som skrivet! Det är INTE BARA med ny dator men samtidigt öppnar det ju nya möjligheter. Spännande är det definitivt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

*skratt, jag återkommer när jag är nykter*. Om du visstrte hir många omtag ajag fick ta fölör at få till det. Men vi ses .Då kamske det fungerar. Jgf gör så gprttt jag jaknan. Mwen f-n spå lödst mtangenternadsotittet,
Anomnym

Elvira sa...

Jisses, människa! Behöver Du hjälp?
Ring Poolia!

Brittis sa...

Du har ju kommit ganska långt i o m att du upptäckt att det inte hjälper mot datavirus att tvätta händerna. *ler* Ett steg i taget, vet du.

Brittis sa...

Förresten var det INTE jag som skrev den där anonyma kommentaren.

Elvira sa...

Hur visste Du att jag trodde det?