20 januari, 2009

En historisk dag

Obama är fr.o.m. idag USA:s nye president. Jag imponeras av den mannen och hoppas att han kan leva upp till det han uttryckte i sitt tal. Han har ju en hel världs förväntningar på sina axlar.
För att ytterligare trycka på "historisk dag"öppnar jag mitt vardagsrum igen, efter exakt tre månaders tystnad.
Vad har hänt? Massor naturligtvis! Tänker inte gå in vidare på det, utan hålla mig till nutid.
En "gammal seg häck" till dator blev dock en bidragande orsak till en sinande inspirationskälla.
Jag har NY dator! Ännu ej helt tiptop, men har löfte om installationshjälp av skrivprogram och lite undervisning. Jag hoppas det ska ge en nytändning och lysa upp mitt vardagsrum igen!
Jag tror att jag är på tillbakagång!

2 kommentarer:

Taltrasten sa...

Hjärtligt välkommen tillbaka till verkligheten. Jag ser med stor spänning vidare inlägg. Kram

Brittis sa...

Hej, kul att höra av dig på det här forumet igen.
Du har helt klart en poetisk ådra och den hoppas jag få se mycket av.
Kram