16 oktober, 2008

Peter Carlsson & Blå Grodorna m.m.

Jag njöt i stora drag av den fantastiska föreställning som jag såg i söndags med Peter Carlsson & Blå Grodorna. Fantastiskt!
Det kallar jag "Entertainer" med stort E. "That´s entertainment"! Det register han spänner över är imponerande. Har inte ord för att återge allt han gav.
Jag tror t.o.m. att mycket av föreställningens eftertanke, gjorde att "besiktningen" på måndagsmorgonen, inte blev särskilt upphetsande trots kostnaden.
Det finns så´nt som är värre!
Ja, se´n var det tisdag! Bussresa till mellansveriges bästa dansställe, Brunnsparken i Örebro. Där är "bra musik och trevlig publik," och där träffas den verkliga danspubliken från många mils omkrets. Jag avundas lite dem som har nära till den parken faktiskt. Hoppas verkligen att det går att få snurr på danserna i Rättviksparken igen.
Onsdag igen! Lunchtrav och hästarna springer fortfarande som dom vill, inte som jag vill.
Ikväll väntar "Rallybrudar!"
Tala inte om det för vår "fylleristkompis" bara, för det är presenten.

4 kommentarer:

Brittis sa...

Innehållsrika dagar. Och presenten blev nog en glad överraskning.

Brittis sa...

Du - du behöver inte kunna prata för att göra dig hörd på bloggen. Det räcker med att pekfingrarna fungerar.

Taltrasten sa...

Vad sjutton sysslar du med i ditt vardagsrum???? Håller du på att städa eller??? Jag tror att jag får gå ut med en efterlysning i Radio Dalarna. Ska ta ett samtal med Maria.

Brittis sa...

Kom och umgås IRL i stället. Du är välkommen.