01 oktober, 2008

Glocalnet och "Bloggtorka"

Pressen börjar kännas lite betungande!
Positivt dock, för SÅ många kommentarer har jag aldrig fått.
OK! Jag håller med Dig Elin i Din kommentar!
Jag är inte heller allvarligt sjuk, jag är på plats, och nu ska det förhoppningsvis inte bli så långvarig "bloggtorka" längre.
Anledningen, om Ni nu vill veta det, beror till stor del på Glocalnet. Jag lät mig övertalas att övergå till Mobilt Bredband. Det blev min inspirations och bloggkreativitetsförstörare.
Jag har i och för sig ingen "höjdardator," men med min otålighet, så har jag inte tålamod att vänta hur länge som helst, innan anslutning skett, och ibland sker det f-e mig inte alls.
Nog om det!
De här fyra veckorna har definitivt inte varit händelsefattiga, om Ni trodde det.
Tvärtom!
Jag har: Varit inbjuden till Stockholm av mina barn och barnbarn. De hade av två anledningar bokat tid hos Stockholms Kinaterapi.
Gissa om jag fick mig en omgång! Både knådning och en massa nålar med elanslutning!
Konstigt att jag ej fick vibrationsskador! Det var tufft, vilket härmed intygas.
Detta äventyr föranledde dock att jag nu tränar på rehabgym, minst två gånger/vecka, och jag är faktiskt bättre i både fot och rygg. "Sporren" gör sig påmind om jag glömmer mina specialsulor bara.
Jag har: På övertalning av mina konstnärliga väninnor provat på oljemålning. Tror ej det är något för mig. Har varken konstnärliga anlag eller tålamod. Om det finns något som kan benämnas"kladdkonst" ligger jag dock bra till.

Jag har: Till min glädje provat att bowla igen, LUGNT, och tro det eller ej - jag gjorde mitt bästa resultat någonsin. Fattar det ej!
Jag har: Varit till Färjestad på Unionstrav, med Siljanstravets Damklubb där U. och jag är medlemmar. Vinst? Som vanligt, men nu vet vi hur vi ska lägga upp nästa travresa.
Manliga "besserwissrar" litar vi inte på längre.
Jag har: Besiktat och ombesiktat "sparbössan." Skivor och backar. Handlar tyvärr inte om CD eller öl! Jag tror det hade blivit billigare, eftersom jag inte direkt är någon ölhävare. Skulle vara Singha då, på rätt plats förstås.
Jag har: Varit till Mora och shoppat med U. Hade varit dit en sväng tidigare, men det går ju inte att åka till Mora för att bara vara smakråd, eller hur?
Idag har jag: Tränat. Tillsammans med U. fixat lotterivinster för Damklubbens räkning till Marknadstravet i Rätt-vik.
Tog sedan en LineDancesväng. Dansen hette Bar Stools. Kul!
Ja, nu har Ni fått en del, av fyra tysta, men definitivt inte innehållslösa veckor.
Imorgon, "frissan", skööööönt! En fördröjd "surprise" väntar också imorgonkväll. Spännande, kära syster! Jag har order på att ha varma kläder och en stol med mig. Vad gör jag då? Tittar på stjärnorna?
Återkommer angående detta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra av dig igen.

//Lena

Brittis sa...

Välkommen till cyberrymden. Trevligt att mötas där. Du är ursäktad för din "frånvaro", för jag vet vilken datorkraft - eller brist på - du har.

Taltrasten sa...

Nu har vardagsrummet blivit bebott igen. Välkommen tillbaka. Hoppas att du har tålamod att vänta på att datorn ska reagera mellan knapptryckningarna.