02 september, 2008

Rygg och Slut

Så fick jag mig då en omgång av min "ryggreparatör" igår, plus lite oral "bassning."Han undrade när jag ska lära mig inse min fysiska begränsning, som tydligen börjar överraska mig. Han tyckte t.o.m. att det måste finnas något roligare att lägga pengarna på, och det har han ju rätt i, måste jag medge.
Jag ger allt! Det har gått förr! Det må vara grävning, bugg, bärplockning eller som den här gången, bowling.
Jag har så svårt att bromsa mig själv, och allrahelst när något är roligt.
Jag SKA försöka tänka mig för, innan jag tar i för"kung och fosterland."
"Lagom är bäst," sägs det!
LAGOM (vilket tråkigt,konstigt ord) är en svårbeskrivlig företeelse, "varken för mycket eller för litet." Svårt att översätta till andra språk.
Jag blev till råga på allt, olagomt f-d idag,uppretad av mitt fack.
Yrke-värde-lön: från ide till resultat. Såg inget resultat under min yrkesverksamma tid. Har nu definitivt tappat tron. Snick,snack!
Adjö VF!
PS Är nog fortfarande sur DS

7 kommentarer:

Brittis sa...

Det är en tuff läxa du fått men det blir nog lagon till slut, ska du se. Snart upptäcker du hur skönt det är att ta det lugnt. Tid till eftertanke, t ex.
Det där med facket låter spännande. Det får du förklara närmare när vi träffas.

Taltrasten sa...

Tänk att man inte blir för gammal för att lära sig något. Lycka till i fortsättningen.

Anonym sa...

Lagom kanske kan betyda perfekt också? "För lite" tråkar ut dig, och "för mycket" gör dig illa. Lagom är bäst, rent ordagrant! Men hoppas verkligen att du får bukt med din rygg, och att det är bra med dig annars!

Taltrasten sa...

Det verkar som du är allvarligt sjuk eftersom det är alldeles tyst i vardagsrummet. Hoppas på snar bättring.

Brittis sa...

Har du fel på datorn, eller? Man kan visst arbeta från bibliotekets dator, har jag hört.

Anonym sa...

Hallå! var är du! Har du gått vilse?

//Lena

Taltrasten sa...

Ho Ho Jösses vad det ekar i vardagsrummet. Har du bytt adress eller???