03 oktober, 2008

Bäsna trädgård

Det bar av mot okänt mål igårkväll, och målet visade sig vara Bäsna trädgård. Ett för mig ej tidigare besökt ställe. Fantastiskt! Jag blev verkligen imponerad!
Det inbjöds till en "Trolsk afton," med tusentals ljus och marschaller, och även fyrvererivattenfall på olika ställen i trädgården på slutet.
Det var inramningen till en mäktig underhållning med olika instrumentsolon. Vi fick höra cello,säckpipa, flöjt, trumpiano, durspel bl.a. Solosång och pampig körsång, kulning bortifrån buskarna och en koskällas klang i den helt vindstilla, stjärnklara kvällen.
Det var trolskt!
Har aldrig upplevt en så stor och tyst publikskara under en föreställning. Allt andades lugn. Det var så fantastiskt tyst! Applåderna ombads vi spara tills underhållningen var över.
Jag åker gärna tillbaka dit för att se parkens vår och sommarskrud också.
Nästa höst ska jag dock vara bättre klädd. Jag blev lite frusen och det förtar lite av nöjet.
Tack, kära syster för den upplevelsen!

1 kommentar:

Brittis sa...

Javisst är det ett fantastiskt skådespel inte minst att lyssna på! Och ljusspelet! Tyvärr blev det inget besök i år för mig men jag får komma igen nästa år.