07 oktober, 2008

Lugnt i byn

Höstmarknaden är över för den här gången, och lugnet har lagt sig över byn. Nu får Rättvik vänta till våren innan det kommer en massa "oknytt" igen.
Jag trodde jag hade sett min "förälskelse" för sista gången men så är inte fallet. Det går att beskåda underverket på bloggen "Brittis andrum," där kompisen förevigat honom.
Nu kan jag titta när jag vill, och drömma om att han blir min till våren.
Gårdagen fylldes annars med en bowlingsväng, men med sämre resultat än förra gången.
Tittade också in till mina målande väninnor, som svingar penseln över duken så jag blir grön av avund. Har dock konstaterat att det inte är "min grej." Jag använder fötterna istället och siktar på Linedancen.
Det gäller ju att ha sysselsättning under vintern och suga åt sig av vad som erbjuds av aktiviteter.
Dagens aktivitet blir till att börja med en promenad nu eftersom solen tycks titta fram.

1 kommentar:

Brittis sa...

Det låter som om förälskelsen är allvarlig. Får se hur det blir när vårkänslorna tittar fram.
Låter kul med Linedancen.