05 oktober, 2008

Marknadstrav och "Förälskelse"

Det är marknad i Rättvik, och därmed också årligt återkommande marknadstrav på fredagskvällen.
Kompisen och jag var tidigt på plats för att sälja lotter åt Damklubben. Vädret var inte det bästa, men köpkraften var god. Jag tror plånböckerna var lite extra laddade inför marknaden.
De tömdes dock ganska fort tydligen, eftersom köerna till bankernas uttagsautomater var ovanligt långa på lördagen.
"Kusarna" sprang som vanligt inte efter vår planering så vi drog hem för lite TV-mys istället.
På lördagen hårdstartade jag med träning, innan "marknadsrundan." Det blev inga stora inköp, men strumpor går ju alltid åt.
Senare på kvällskvisten blev jag dock "blixtförälskad!" Vilken lycka det skulle vara att få äga denna rosa skapelse med kromat styre. Vad? En vespa! På TVs isdanceprogram såg jag senare den i färg matchande hjälmen, som skulle vara perfekt.
Jag kan föreställa mig att glida runt i Rättvik på underverket som "rosa pantertant."
Häftigt, men en "marknadsdröm!"
Ska gå en sväng nu och se om den står kvar.

1 kommentar:

Brittis sa...

Jodå, den stod kvar hela marknadsdagen. Och i fortsättningen kan du ju skåda den på min blogg. Där finns den kvar.