23 januari, 2009

Hockeyfeber

Blev bjuden på räkmacka och öl igårkväll till hockeysändningen Timrå-Brynäs. Vem kan tacka nej till det? Inte jag i alla fall! Rätt lag vann dessutom, vilket min syster dock inte håller med om.
Dövade mitt samvete med en lång stavrunda på förmiddagen.
Nu är det bara att ladda om för kvällen! Det blir lite smågott ikväll också hos kompisen. Jag säger inte vad. Får väl ta "långvändan" imorgon då.
Oliiiiidligt spännande blir det i alla fall! Daladerby i hockey, Leksand-Mora. Sänds i TV. Ordet daladerby kan ju diskuteras förstås! Det är ju snart fler finländare, canadensare och värmlänningar, än masar i lagen. Den senaste i Mora är tydligen Ross Lupaschuk, och Leksand tar snart till Antti-Jussi Niemi. Hur sjutton en grek, Dimitrakos kan ligga femma i poängligan förstår jag inte heller.
Vi byter tydligen ut våra svenska killar. Ja, ja, "money makes the world go around"!
Let´ts Dance då?
Ja, jag antar det blir att "zappa"! Får väl ta seden dit jag kommer, så jag inte åker på en utvisning! Det vore synd, med tanke på att jag vet vad hon ska bjuda på.

Inga kommentarer: