26 januari, 2009

Vinterlycka

Dusch och långfikafrukost. Ut med sängkläderna på balkongen.
Vitt och vackert, med snö på träden, och höga snöplogkanter efter gatan. Vinter som vinter ska va´.
Bowlingen gick jättebra på förmiddagen. Jag förbättrade statistiken rejält! Humöret på topp!
Triggad av detta plockade jag fram skidorna och drog ut i spåret på eftermiddagen.
Shiit! Bakhalt! Tillbaka till bilen och plockade fram en gammal vallaburk från säkert 60-talet(här slängs inget). Tro det eller ej! Jag fixade fäste, vilket jag är mycket stolt över. Lite takter sitter tydligen kvar än.
Det blev en tur på sex kilometer, enligt skyltarna, i underbart vacker natur. Snöfyllda träd som omgärdade och hängde ner över spåret. Jag njöt i fulla drag, och var så tacksam att jag kan uppleva detta.
För att vara på den säkra sidan ska expertis få fixa skidorna tills imorgon. Nu gäller att ta tillvara chansen! Det finns snö. Spår som passar mig, så jag ser fram mot morgondagen med stor spänning och glädje.
Utförsskidorna ligger i källaren. Så roligt törs jag nog inte ha längre. Tror jag - kanske!

1 kommentar:

Brittis sa...

Mmmm, vilken glädje ditt inlägg andas. Carpe diem.