27 februari, 2009

Vårkänning


Igårnatt vid 03-tiden då jag var upp för att "snyta Elin", ställde jag balkongdörren på glänt.
Det gav till resultat att jag på morgonen vaknade till fågelkvitter!? Det var fullt liv i häcken nedanför min balkong. Fåglarna hade "pippi i kvadrat." Jag lovar! Härligt!
Det är inte bara ljud av fågelkvitter som gör att man börjar skönja våren.
Det luktar också! Kattpiss från mina bildäck! Jag som fick så bra tvättservice på min "lilla fransman" härom dagen.
Nåja! Underbart väder och lagom kallt! Kameran hade anlänt. Jag vallade skidorna, kokade kaffe och begav mig ut i spåret.
Jag åkte en mil, fotade, fikade och njöt! jag hann få mina bilder som jag hoppats innan snön töar bort från träden. Jag är så nöjd!
En liten glimt från spåret får Du med min premiärbild.

1 kommentar:

Brittis sa...

Vilka härliga bilder! Både den här och de du lagt in därefter.