22 februari, 2009

Picasa

I torsdags var det data för hela slanten. Allas vår "dataguru" hjälpte mig att installera Picasa bildhanteringsprogram. Hon försökte även få in en del i mitt huvud, vilket inte var det lättaste. Jag får nog be om åtskilliga "repningar" innan jag kan hantera det, men det är i alla fall en början.
Jag inväntar en övergiven kamera vilket jag tacksamt ser fram emot. Jag ska inte bli något "fotoproffs," men som tidigare skrivet, platsar inte min gamla "60-talare" längre.
Det vore roligt att få visa några bilder från mitt underbara skidspår. Hoppas jag fixar det framöver.
Det blev en tur där idag på ca 8km.
Snön ligger fortfarande kvar på träden men jag befarar att blir det mildare så försvinner den ganska fort.
Jag blev stående och bara "snosa" en lång stund i spåret idag. Jag har ju ingen brådska.
Det hade lagts upp en "timmervälta" bredvid spåret,och det luktade som bara nysågat timmer kan lukta. Underbart gott!
Skidturen bjöd, kan man säga, på både syn och luktupplevelse idag.
Fartupplevelsen på skidor fick Anders Södergren stå för på TV:n vid hemkomsten. Stort Grattis till silvret!
Apropå TV! Let´s Dance gillar jag!
Spektaklet igårkväll som kallas Melodifestival gillar jag inte!
Tur att smaken är som baken och att det finns Öbergs kortlekar!
Imorgon är det min favoritdag igen!

1 kommentar:

Brittis sa...

Visst är Picasa kul?
Du ska se att det kommer att gå som en dans när du fått upprepa handhavandet några gånger.