21 november, 2009

"Trattisar"

Nu har jag fått bevis! Det finns svamp i Dalaskogen!
Det gäller bara att hitta på dem. Jag fick hjälp med det, och bilden visar bara halva skörden!
Hur mycket som helst på en liten yta. Dom bara fanns runt omkring mig. Jag blev överlycklig!
Jag fick som tur var, hjälp med rensningen och nu har jag "trattisar" på tork i hela lägenheten.
En toppen dag! Hösten kan faktiskt bjuda på en del "ljusa stunder" även om vädret är grått.
Det gäller att ta vara på dem!




Posted by Picasa

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen en hel del att ta reda på!!

Brittis sa...

Åh så härligt! Visst är det något extra med svamp?!

Anonym sa...

Har inte "trattisarna"torkat?
CH

Hjördis sa...

Hej!
Jag har precis flyttat till Mora och är på jakt efter svampställen här i krokarna. Jag vet inte var du bor, men hittade din blogg och tänkte i alla fall skicka iväg en fråga... Vem vet om man har tur?