15 november, 2009

Rörlighet och skönhet

I veckan som gått har jag "rört på mig" i ordets rätta bemärkelse!
Falun, Mora och en tur med tåg till Stockholm för att fira min dotters födelsedag.
Det var inte igår jag var i storsta´n! Det är helt OK när jag vet att jag får åka därifrån igen. Jag skulle inte vilja bo där.
Hötorget med blomsterstånd i höstens färger gav ett minnesvärt intryck förstås! Jag och blommor!
Middag på "Järnet" Gamla stan, och lite shopping blev det innan hemfärd.
Onsdag träning, vattengympa på torsdagen och idag en långpromenad.
Jag har svårt att hålla koll på kalorierna eftersom det igårkväll också bjöds middag hos bekanta med ett dignande bord.
Jag älskar god mat, allrahelst när jag inte behöver laga den själv.
Matlagningsintresset har fått stryka på foten för annat som lockar mer nuförtiden.

Vädret idag är grått och lite tråkigt. Promenaden togs dock på skogsstigar, och jag njöt, trots vädret. Mossor i olika gröna färger med inslag av vitmossa, tystnaden, gjorde omgivningen till en fröjd för både öga och själ.
Ikväll väntar "Bröllopsfotografen" på bio.
"Så går en dag ifrån min tid och kommer aldrig åter!"
Kan då glädjas över att jag tog tillvara den på ett bra sätt!

1 kommentar:

Brittis sa...

Så skönt det låter med din skogspromenad. det brukar vara så fina färger på hösten. Ha det gott.