02 november, 2009

Uppladdning

Äntligen är fransmannen nyskodd. Han glider sjungande fram på dubben, och uppför sig med stil och elegans igen, som den fransman han är.
Tillsammans är vi nu laddade inför vinterväglag och skidföre.
Vad annars har hänt?
Jag har varit till Sala på dansresa. Junix spelade för över fyrahundra danslystna personer. Vilken takt och spelglädje! Toppenbra! Perfekt motion en måndagseftermiddag.
Övriga kroppsövningar har bedrivits på Koppjärk och Enåbadet under veckan som gått.
Jag har också tagit mig an en utmaning som stått och samlat damm i flera år.
Ska testa mina tapetserikunskaper på två gamla fåtöljer. Ett d-a jobb men roligt. Har provat tidigare, och det är så tillfredsställande att se resultatet.
Helgen har gått i lugnets tecken med promenad och ljuständning i kyrkan bl.a.
Jag laddar inför nästa helg. Då brakar det loss i Mattssons Arena i Mora.
Det går ju bra för "lillebror" med serieledning just nu!
Mellan Mora och Leksand finns inga "gräddfiler" att ta till. Det är då ett som är klart!
Heja Mora!
Idag har vi säsongens sista travdag på Rättvikstravet med V4 och V5 och LD. Jag ska ta mig en sväng dit och heja på mina favoritkuskar.
Jörgen Westholm och Ulf Olsson. Det blit kris i V4-3 där båda sitter upp förstås.
Jag satsar på båda! Synsom med resultat senare.

1 kommentar:

Brittis sa...

Du är i farten som vanligt. Jag blir andfådd bara jag hör om allt du hittar på. Men det är som det ska.