21 oktober, 2009

Vinterdäck

För kännedom så var det inte balansfel som får min fransman att hoppa fram på vägen.
Det är bulor på däcken!
Enda botemedel enligt auktoriserad "Michelingubbe" är nya vinterdäck.
Inte uppmuntrande precis, men därtill är jag nödd och tvungen. Nya spikskor är beställda!
Kompisens tröstande ord var: "Det blir ju mindre knöligt i madrassen då i alla fall!"
Du är väl för go kompis! Grattis på födelsedagen!
Jag vill ju faktiskt ta mig till skidspåren i vinter också. Har förra vinterns underbara skidturer i välbevarat minne.
Min frustration över de "oförutsedda utgifterna," fick gå ut över mina spirande magmuskler. De fick sig en omgång på pilatesboll och "plankstående." Om min fransman är i balans så ska jag också bli det.
Biljetterna är slut till kvällens ishockeymatch mellan Leksand-Mora.
Jag försökte kl 1000 på fm men tyvärr var jag för sent ute.
Jag håller tummarna ikväll och hoppas på det bästa!
Med risk för kommentarer! Heja Mora!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din fransman har troligen "Brock"och då gäller det att vara försiktig,du måste byta vitala delar innan det går för långt.Lycka till.
CH

Anonym sa...

Flaggan i topp!! Heja Mora./U