18 oktober, 2009

Balans

Ett tag se´n sist!
Min fyrfotade fransman som var på tapeten senast blev igår vinterskodd.
Han gillade inte det! Han studsar som en"guttapärkaboll," och har tydliga balansproblem.
Ombalansering är vad som gäller för hans del så fort som möjligt.
Balans är vackert!
Försök hålla balansen sittande på en pilatesboll utan att vidröra golvet med fötterna. Det kallar jag balans! Då är det mag och ryggmuskler som gäller.
Jag vet! Jag har upptäckt att dessa mina muskler försvunnit av någon anledning.
Därför gäller Koppjärk och Enåbadet för min del i vinter.
Varför gillar inte skatorna vitmossan i balkonglådan?
Jag fyller på, och dom är där och river ur den så fort de hinner.
Det verkar nästan som dom djäklas med mig med flit!? Försöker dom rubba min inre balans tro?
Vad som hänt för övrigt?
Ja, en hel del! Höstmarknaden är avklarad se´n två veckor och var som alltid folkligt, festlig.
Lugnet lägrar sig annars alltmer över byn.
På fredagskvällen var Siljanstravets Damklubb på Bowlinghallen. Vi bowlade och intog en superb middag. En eloge till den kocken!
Nu stiger solen över Lerdalshöjden och jag ska ta en promenad.
Det kommer att bli en strålande söndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka!!! Jag har saknat dig.

Brittis sa...

Instämmer med ovan "skrivare".
Är pilatesbollen bra för rygg- och magmuskler? Då skulle jag verkligen behöva använda en sådan.