19 november, 2009

"Svininfluensa"

Nu har jag varit på dansresa till Åland med "semesterfria människor."
Goda människor med gott humör, som tar för sig av glädjestunderna i livet.
Tvårätters middag med silltallrik som förrätt, och en underbart god laxbit inledde kvällen. Därtill ädla drycker!
Därefter dans förstås, med bl.a Torgny Melins orkester från Säffle.
Dom ska ju upp till bevis på lördag i dansbandskampen. Jag gillade Hedins orkester bättre.
Färjan flöt fram genom dimman över ett lugnt hav och alla verkade njuta av kvällen och livet.
Med en busschaufför både fram och bak i bussen som transporterade oss till och från färjan, blev inte heller den resan tråkig. Buss o Kram!
Historien om vem som kunde skrämmas mest av en björn, ett lejon eller en gris blev bejublad.
Jag är värst på att skrämmas sa björnen! När jag brummar blir alla jätterädda, och avlägsnar sig så fort de kan.
När jag ryter, springer alla och blir helt förskräckta sa lejonet!
Asch, sa grisen! Det är väl inget! När jag nyser springer Sveriges befolkning till doktorn!
Ja, alltid lär man sig något när man rör på sig.

1 kommentar:

Brittis sa...

Du hade tydligen väldigt roligt. Grattis.