03 november, 2009

Franskt igen...

Jag gillar fransmän! Efter gårdagen gäller det inte bara min bil. Jag fick en ny favorit igår på travet.
Han heter Seven Dúrzy, och är också fransman. Han vann på Rättvikstravet till oddset 18.08.
Vem som körde? En annan favorit. Jörgen Westholm förstås! Jag är mycket nöjd, och jag tror att han också är det.
I körda sju lopp tog han fem placeringar, varav två förstaplaceringar, en andra och två tredjeplatser. Grattis Jörgen!
"Bra karlar ska ha bra mat," eller hästar som i det här fallet.
Ulf Olsson fick en första och en tredjeplacering.
Grattis till Daniel Olsson som vann striden om Championatet 2009.
Nu får jag m.fl. vänta ända till 26 mars 2010 på nästa säsongsstart. Fy vad långt fram i tiden det låter.
Idag har jag bl.a. jagat band, som jag ska ha till mitt tapetseriarbete utan större framgång.
Inte i hela byn, och inte i byn med blåvit märkning heller.
I Mora finns det bergis!
Jag vill dit på lördag, men biljetterna är slut sedan länge.
Fy, vad spännande det ska bli!