09 augusti, 2009

Mirabilis japala / Underblomma/Nattskönhet

Jag älskar blommor men det har jag visst skrivit tidigare.
Jag måste nu få visa min skönhet med många namn, som rubriken anger. Den blommar på kvällen helst, eller i skuggan. Just nu sprider den en underbar doft på min trapp, där den tycks trivas mycket bra. En svårdefinierad doft! Kan inte riktigt komma underfund med vad den doftar? Bittermandel?
För övrigt har jag tagit en premiärsimtur i vår nya fina simhall idag. Toppen!
Nu vet jag var jag kommer att finnas i vinter, när det tjuter runt knutarna. I bastun, och i bubbelpolen i hallen! Med de ingredienserna kommer jag säkert att överleva vinterkvällarna.
Som tur är, är det heja långt dit än!
Vilken lycka för oss alla ortsbor att ha fått en så fin simhall! Jag tror att den kommer att bli till glädje för gammal, som ung.



Posted by Picasa

1 kommentar:

Brittis sa...

Jag blir riktigt nyfiken på simhallen. Följer gärna med någon gång.