06 augusti, 2009

Metardag


Solsken! Idag har jag varit bakom flötet (mer än vanligt) en stor del av dagen.Det gör inget att inte fångsten blev något att skryta med.
Jag tror en katt blev glad i alla fall. Fick även besök av en kompis från i våras. Han bara fanns där plötsligt. Satt t.o.m. på mitt metspö, men det var lite svårt att fotografera, samtidigt som jag höll i spöt. Nu gäller att "ta till vara," och " bara vara, " de utlovade soldagarna resten av veckan. Jag är glad för den dag som gått, och ser fram emot fler soliga dagar.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej, va härligt ni verkade haft det på fäbodvallen och idag när du fiskat.
Ja, det gäller att njuta!
Paltsvimmen är ett uttryck på att piteborna äter tills de svimmar....
Du vet det är ju i dessa trakter palten är som helig....
Carin

Brittis sa...

Det låter som ni haft en helt fantastisk dag.