05 augusti, 2009

Kolbotten


Vilken underbar kväll vi fick med Siljanstravets Damklubb på Brunnvasselbos fäbod igårkväll.
Vädret var perfekt! Kolbotten var ännu bättre! Den serverades med fläsk och messmörssås. Därtill tunnbröd, smör och ost, tillverkat av våra fantastiska värdar på fäboden.
Gissa om det smakade gott i den omgivningen! Inte nog med det! Därpå bjöds marängtårta med färska hallon och kaffe. Min mage stog i alla fall i minst fyra hörn! Jag kan "lägga in" när det smakar, och det smakade bättre än den bästa gourmemiddag. Den hinner man ju knappt smaka innan den är slut!
Flickorna visade sedan med glädje upp sina höjdhoppande får som "pruttade" runt oss.
Ett stort Tack till Ellen, och Er alla för en oförglömlig kväll, i en miljö som vi är glada att det
fortfarande finns möjlighet att uppleva!
Idag har kompisen och jag shoppat loss i Mora, och sedan har jag plockat hallon.
Tänk vad mycket man kan göra på en dag! Om man hinner och har tid som jag.






Posted by Picasa

Inga kommentarer: