02 januari, 2010

Snöbollar?

Posted by PicasaDagen idag är nästan tillända. Den har bjudit på ännu en skidtur, tyvärr inte så lång p.g.a. kylan. Det blåste snålt i Tammeråsen, men spåren var toppenfina, och vi var flera som hade letat oss dit.
Fantasin fick mig att föreställa mig att tomtarna varit ute och rullat snöboll på åkrarna vid sidan av skidspåret. Bollarna smalt på något sätt väl in i landskapet, eftersom de var vita. Tack för det!
När jag tänkte på min barndoms höbärgning så kändes det lite konstigt faktiskt.
Då var det hässjor som gällde och hötramp på "skullen." Det var då det!
För övrigt har det bjudits V75 som vanligt på lördagarna. Utan någon framgång tyvärr, men som skrivet tidigare. Det är spännande så länge det varar, och lite får ju spänning kosta.
God mat, ädla drycker och kortspel, är inte helt fel som avslutning på en bra dag.
Utetermometern visar 21 minusgrader i nuläge.
Tack för idag och för en väntande varm säng.

1 kommentar:

Brittis sa...

Vilken fin bild! Hoppas vi snart får temperaturer så alla skidfrälsta kan ge sig ut i spåren igen. Jag saknar verkligen skidåkning.