25 januari, 2010

Ny vecka


Posted by PicasaMåndag igen! Helgen har ägnats åt hundar och ungar! Hundpiga till "godingen" på bilden! Har också träffat mina barn samtidigt, vilket inte händer så ofta.
Lika roligt varje gång det händer! Likheter, olikheter, men ändå band mellan syskon, är skönt att se och känna. Utvecklingen, var och en åt sitt håll, men förhoppningsvis med acceptans för varandras olikheter.
Jag har två syskon. Vi är olika på många områden. Med åren lär man sig, att vi har rätt att vara olika, och tänka olika. Det tar sin tid, och jag tror det är en av livets lärdomar att gå igenom de läxorna, och inte hysa agg till varandra. Jag lär fortfarande!
Idag har jag varit på besiktning och jag får väl se utgången så småningom. Ombesiktning eller godkänd!?
Bowlingen på eftermiddagaen gick inte bra!
Nog om det! Upp och ner! Det är skillnaden mellan amatör och proffs tror jag.
Som proffs ligger du någorlunda jämnt i toppen, men en amatör som jag, har tur någon gång och då rullar klotet min väg!
Skit samma! Roligt är det i alla fall! Det är därför jag går dit!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Det låter kul med bowling. Men jag törs mig väl inte dit. Risken för att bli utskrattad är överhängande efter min fadäs med att tro att det var där simhallen ligger - i danshallen!

Taltrasten sa...

Besiktningen blir nog u.a.