18 januari, 2010

Bowling + fest

Idag blev det fest i dubbel bemärkelse! Jag gjorde min bästa serie någonsin på bowlingbanan, vilket ju är värt att fira i sig.
Jag hade dock någon som var viktigare att fira! En 89-åring! Jag drog därför till Mora efter avslutat spel.
Där väntade hembakade bullar, kakor i massor, och naturligtvis tårta, även den hembakad.
Allt iordningställt av födelsedagsbarnet själv.
Det bjöds även punsch och sherry till de redan bokade damerna som fanns på plats.
När det blev dags att åka hem för mig, slog de fyra kvarvarande äldre damerna sig ner vid köksbordet och tog fram kortleken. Storartat!
Jag kan bara beundra, och buga mig för den livsstyrka, och livsglädje, denna kvinna fortfarande besitter!
Hon är ett bevis på de tänkvärda orden!

1 kommentar:

Brittis sa...

Grattis till bowlingrundan! Och födelsedagsfesten för 89-åringen efteråt. Ja, glädje över livet är nog en viktig hörnsten för att hålla sig frisk och vital.