19 juli, 2008

Sommarnöje

Hemma igen efter ett par dagars utflykt till bl.a. mina barns sommarstuga. Där blev arbetsläger med mina barnbarn. Jag är bra på att "basa" och förmodligen också krävande efter deras mått mätt. Jag tycker om att kroppsarbeta, vilket inte mina barnbarn gör dessvärre.
Vi röjde sly, bröt sten, bar brädor, ja, t.o.m. lien provade äldsten på. Den behöver dock träffa en slipsten efter den omgången.
Att använda spett, spade, och såg, skulle jag vilja kalla "naturligt GYM" och det är gratis.
Höjdpunkten för mig var att såpskura mattor på bryggan. Jag njuter lika mycket av den upplevelsen varje sommar. Såpdoften som sedan följer med in när de rena mattorna läggs på golvet.
En annan sommardoft fick jag med mig hem från kolonin idag. RINGBLOMMOR!
Att gnugga ett blad mellan fingrarna och njuta av den egna, lite fräna doften.
Tillsammans med blåklint pryder de nu mitt vardagsrum med lite såpdoft i bakgrunden.

1 kommentar:

Brittis sa...

Mmmm - du har verkligen förmågan att njuta av de små ögonblicken. En gudagåva.