20 juli, 2008

"Loppis"

Jag var på loppmarknad igår. Till sommarstugan inhandlades en stor trasmatta, som ska såpskuras förstås, gardintyg av kraftig kvalitet, helt nytt. Två rejäla grytlappar, träslevar och stekspade. En jättesöt silverring med ingraverade initialer i gammal stil.
Totalt pris 120:- Tro det eller ej men det är sant! Sedan beror det ju på vad man har för krav på prylar förstås.
Jag vet att mattan (nyskurad) tillsammans med de sydda gardinerna kommer att ge den hemtrevnad som passar i stugan.
Silverringen sitter på fingret och den är vacker i sin enkelhet.
Jag är sååå nöjd med mina fynd!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du är nöjd, vilka klipp! Hoppas att det är bra med dig!

Brittis sa...

Låter helt underbart. Var var du?
Det vimlar av loppisar ute i bygderna nu och det gläder mig. Alla gamla prylar som folk vill bli av med borde bjudas ut innan de går på tippen. Miljötänk, du vet.
Min dröm är att vägen till tippen är kantad av loppisstånd där man bjuder ut sina alster innan de "begravs".

Elvira sa...

Med mig är jättebra Elin!

Tvådagarsloppis på "Knektis". Nu missa du nå´t BM!