23 juli, 2008

Kropps och själavårdsdagar

Jag har varit på " service" igår och idag. Bilen har ju fått sin polering så nu var det min tur. Gårdagen hos frissan och manikyrist. Fem veckor sedan är "stubben" för lång. Jag beundrar de långhåriga brudarna, däribland min dotter. Hur klarar dom av att inte trassla fast sig i sängen då de ska vända sig på natten? Som jag snor runt i sängen så skulle jag förmodligen sitta fast i sänggaveln på morgonen.
Jag har i flera år haft problem med hö långfingernagel efter en operation i nagelbandet. Nageln har delat sig, vilket resulterat i ett flertal aj,aj,aj och fula ord när jag fastnat och rivit sönder den.
Efter att manikyristen trollat med väv, lim och härdare har jag nu en nagel som tål allt, utom aceton.
Fantastiskt! Lite besviken på mig själv över att jag inte gjort detta långt tidigare bara. Tänk, vad många fula ord jag besparat omgivningen med.
Idag har jag vårdat bryn och fransar. (permanentat låter konstigt tycker jag) Ser framför mig långa krulliga ögonbryn. Hua!
Eftermiddagen tillbringade jag vid en spegelblank liten sjö där det fanns både gula och vita näckrosor.
Simmade, solade på bryggan, läste lite, men framför allt - Jag lyssnade till TYSTNADEN!
Det kallar jag själavård!

1 kommentar:

Brittis sa...

En underbar dag, läser jag. Härligt att du delar med dig av din förnöjsamhet. Det finns annars så mycket gnäll här i världen.