02 juli, 2008

Koloniskörd

Idag har jag tagit första skörden från "kollot". Mangold och romansallad. En bukett blåklint blev det också som "kryddades" med lite rölleka, så buketten blev blå och vit. Mangolden smakade himmelskt gott, wookad med lite purjolök o salt bara. Första gången jag odlar, och smakar på den, så det var en positiv överraskning.
Nu ska sängkläderna in efter vädring och sedan en "bokstund" på balkongen före V64. Har just knåpat ihop ett litet system. Det blir lite mer spänning att titta då. Jag hoppas förstås på den stora vinsten och om jag inte är med på ett hörn har jag ju definitivt ingen chans, eller hur?
Jag tror, jag tror, på vinst och sommaren förstås!

5 kommentarer:

Brittis sa...

Wow, vilken dag du haft! Blev det någon vinst?

Brittis sa...

Tack för salladen. Den blev uppskattad. Om det berodde på salladen eller ej vet jag inte, men kul hade vi.

Brittis sa...

Vann du nåt?

Brittis sa...

Du har tydligen vunnit och försvunnit till varmare trakter med vinsten,

Elvira sa...

Dra åt skogen