30 juli, 2008

Classic Car Week

Folkligt,festligt, hot-hot-hot!

Så vill jag beskriva dagarna sen sist. Jag har agerat funktionär åt CCW och provat på olika uppgifter.

Jag har stått på kontroll under "Commersial Run" så jag vet jag hur en Packard ser ut, vilket inte alla ekipagen klarade. Jag är helt fascinerad av alla dessa underbara gamla fordon, och jag har faktiskt lärt mig en hel del om bilmärken på kuppen.

Jag har stått i servering och jag har agerat trafikpolis under Cruisingen. En häftig upplevelse! Förundras över det vokabulär som en del sitter inne med om dom ej får köra som dom vill.

De flesta var dock glada och positiva och säg vad Ni vill, men norrmän är för härliga. Jag gillar deras inställning.

De båda som skulle till Falun och var på väg åt fel håll. "Hur i h-e tar vi oss ur den här karusellen?" Allt med ett glatt flin.

Det enbart engelsktalande par som av misstag kommit in i samma karusell och såg väldigt förundrade och näst intill chockade ut.

Ja, det finns många dråpligheter att minnas från cruisingkvällen.

Lite senare på kvällen var det inte bara bilarna som kokade. Hela Rättvik kokade på både gott och ont.

Imorgon drar jag till båthamnen och "Great Lake Day". Det kanske hade passat engelsmännen bättre.

3 kommentarer:

Brittis sa...

En härlig upplevelse du har haft. Den får du suga på länge.

Taltrasten sa...

Hoppas att du inte behöver dirigera båtarna i Mashavet.

Anonym sa...

Snygg bild på dig i Taltrastens blogg! synd att jag missade att se dig live.

//Lena