13 juli, 2008

Dagar som gått

Tro inte att det varit händelsefattigt i mitt "vardagsrum" se´n sist. Tvärtom. Drabbades bara av en släng av skrivtorka.
Jag förundras nu över hur mycket som har hänt under de elva dagar som gått. Det som slår mig är de olika sinnesstämningar jag upplevt i samband med händelserna.
Jag har varit hundpiga åt Zorro, ett femmånaders charmtroll som alltid inbjuder till glädje och skratt.
Jag har varit på trav och hoppats och trott igen. Tyvärr som vanligt på fel häst för den som undrar.
Jag har haft besök av ett barnbarn med flickvän. Jag tänker: "När sjutton blev han så gammal att det är dags för flickvän?" Tankarna om mig själv i sammanhanget håller jag för mig själv.
Jag har våndats och oroat mig för min dotters knäproblem. Följt hennes funderingar och läkarbesök.
På knä bland ogräset i kolonilandet har dock oron vilat ett tag.
Jag har testat mitt d-r anamma i tidromaskiner för första gången i mitt liv. Testat min kropps lydnad inför ledarinnans instruktioner och påmanande hejarop. Inte kniiiiiiip direkt, men ta iiiiiiiii! Ja, peppa kan hon!
Jag njöt av den välförtjänta duschen och var mycket nöjd med mig själv efteråt.
God mat och dryck i glada tjejers lag har också varit "mumma för själen."
MAMMA MIA! Vilka dagar jag haft och VILKEN UNDERBAR FILM!
SE DEN OCH NJUT!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma Mia blir jag tydligen snuvad på. Sista visningen är i morgon och då sitter jag på målarkurs.
//BM

Anonym sa...

Filmen kan ses två gånger, den kommer nog tillbaka om ett tag./UK

Anonym sa...

Jag såg Mamma Mia i lördags, otroligt bra.
//Lena som nu hittat hit.