28 maj, 2009

Natt och Dag


Jag har tidigare skrivit att jag gillar måndagar! Dom brukar ofta bjuda på trevliga överraskningar, och så blev även fallet i måndagskväll.
Jag hamnade på altanfest helt apropå, med sill och "därtill" och även jordgubbar med "därtill."
Tack, snälla, snälla! Jag lyfter på ena benet och niger som en viss fågel.
På tisdagen var det fikabesök av förbipasserande goda vänner.
Onsdagen var det dags igen! Kalas med jordgubbstårta! Såååååå gott! Grattis!!!
Efter det, besök hos min fantastiska manikyrist, som fixar min kroniskt spruckna nagel, efter en operation i nagelbandet, för ett antal årtionden sedan.
Imponerad, och så lycklig, att slippa fastna med den och kunna bowla utan risk.
Som ung, (yngre) hade jag ofta jord under naglarna. Jag skrubbade med panelborste och såpa i sjön, efter jordgubbsplockning och potatisplockning som då gav lite sommarlovsinkomst.
Vilken lycka det var att få kvittera ut den löningen!
Idag är första dagen på resten av mitt liv!
Jag har varit till "bildoktorn" och bytt avgasrör.
I väntan på notan gick jag en sväng i omgivningarna. Som den "blommoman" jag är, plockade jag mig en bukett "Natt och Dag" som synes. Jag hörde göken för första gången i år, och ska jag tro på gammalt skrock så blir jag inte så gammal.
Kanske kan va´en tröst i dessa tider!?

2 kommentarer:

Brittis sa...

Mmm, vilken fin bukett. Hoppas den står fin länge och gläder dig.

Brittis sa...

Hoppsan!