16 maj, 2009

Justerad

Ett tag se´n sist men tro inte att tiden varit händelsefattig för det.
Tvärtom!
Jag har varit med om en mysig V75dag. Visserligen med oturligt spel som vanligt, men det handlar inte om några stora summor i mitt fall.
Ett trevligt 50-årskalas med god mat i goda vänners lag. Två vändor till residensstaden Falun i olika ärenden. En sväng till Wasaloppsbyn på besök. Upptaktsmöte på CCW.
Dessemellan bilservning och lite träning.
Igårkväll dans med förödande följder. S---n!
Jag blev trampad på foten av en "högklackad donna" så illa, att jag fick lov att åka hem.
Jag hade ont, var arg och sur!
Jag tycker att det är snyggt med högklackade skor på kvinnor som kan gå i dem.
Det gäller dock att ha balans, och veta var, och hur man sätter ner klackarna.
Det blev kylkudde på inatt, och idag haltar jag förstås.
Shiiiiit!
Jag har varken lust, eller tid att halta. Jag ska vara hundpiga och motionera kompisen.
Kanske ska låna ett par rullskridskor så han får dra mig!?
Kvällen ägnas åt schlagerfestival med fot i högläge, och ädla drycker som tröst.
Heja Malena!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Stackare! Till råga på allt den urusla ljussättningen på det svenska bidraget i Melodifestivalen!

Taltrasten sa...

Maten och drickat var i alla fall superbt. Jag struntar i omröstningen, går och knoppar.