27 augusti, 2008

Tanke och känsla

Gårdagen gick i gråvädrets tecken och passade bra för bowling. Kompisen hämtade mig. Två timmar i bowlinghallen bara försvann. Ingen av oss är tävlingsspelare, utan spelar för nöjes skull.
Det är en otroligt härlig känsla att lyckas slå en strike. Det känns direkt när ett slag blir rätt, och då dyker den gamla tävlingsinstinkten upp. Inte så mycket för tävlandet mot andra för mig nu för tiden, men för att testa mig själv. Hur ska jag göra för att slå bättre? Var ska jag stå för att spärra en kägla? Det blir ju lite tankeverksamhet också, samtidigt som vissa oanvända muskler får sig en genomkörare. Det är dom jag känner av idag. Jag får väl ta den smällen, för roligt var det.

2 kommentarer:

Brittis sa...

Du är en riktig kämpe, du.

Taltrasten sa...

Det där med oanvända muskler, milda makter vad det gör ont bland.