19 augusti, 2008

Drottningsylt

Nu är jag tillbaka i tid och vardgsrum igen!
Jag har varit datorlös, därav tystnaden. Hade jag inte fått den tillbaka idag vet jag ej vad som hade hänt. Kan man drabbas av "dataabstinens"?
Trodde aldrig att jag skulle sakna en "plåtlåda" så mycket.
Annars tar jag mig fram rätt bra. Nya hälinlägg från en ortopedtekniker. De fungerar bra i både stövlar och sportskor.
Stövlarna har jag använt idag. Plockat blåbär och "kollat in" var lingonen finns. De behöver bara lite mer tid för att matcha mina stövlar.
Jag var ensam i skogen idag och det sägs att man sett björn där jag var. Jag såg då ingen.
Han tyckte nog inte om min sång, och höll sig därför på avstånd.
Det var det som var meningen också, och nu blir det inte bara hallonsylt utan drottningsylt också. "For the singing queen"!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Skönt att se dina typsnitt i cyberrymden igen. Välkommen. Och tack för blåbären. De ska ätas till yoghurt den närmaste tiden.

Taltrasten sa...

Välkommen tillbaka. Vilken tur att datorn att den blev klar idag. Nu kan du sitta varsomhelst inne, t.om. på toa.