05 augusti, 2008

Hälsporre

Fortsättningen på hälhistorien har resulterat i inköp av hälsporreinlägg, som jag ska ha i skorna i två veckor till att börja med. Vila och ta det lugnt!
Hejaropen är inte direkt uppmuntrande heller. Från ett halvår till två år kan det tydligen ta att bli besvärsfri.
"Sjutton!" Jag har varken tid eller tålamod att ta det lugnt.
Enligt inläggsförsäljaren är det just där svårigheten ligger. Det är få "tadetlugntmänniskor"som får besvär och "jag är ju som jag är."
Jag bekymrar mina väninnor ibland så nu får dom "vatten på kvarn." Jag bjuder på det!
Sen eftermiddag undrade skogskompisen om vi skulle ta en sväng till hallonskogen igen? Javisst!
Ner i källaren och letade fran vandrarkängorna och lade inläggen i dessa i stället för stövlarna. Sedan stoppade jag ner dem i en kasse. Jätteduktigt!
Väl framme i hallonskogen visade det sig dessvärre att kassen stog kvar hemma på trappen.
Det blev hallonsnåren i "Foppatofflor!"
Syltkoket är avslutat och det doftar underbart!

1 kommentar:

Brittis sa...

Nåja, du klarade ju shoppingrundan bra i dag.