10 augusti, 2008

Slump?

Molnigt men en regnfri söndagsmorgon. Bestämde mig för att besöka allas vår "Grand old Lady" i Wasaloppsbyn.
Jag skulle också göra en del inköp. På listan fanns bl.a. batterier av den mindre typen, som skulle sitta i en ficklampa som jag har i bilen. Har glömt att köpa dem flera gånger. Stoppade dem i handskfacket t.v.
Det blev senare "fika" och färska frallor hos "farmor A", och lite småprat, innan jag passade på att tvätta bilen,och såpskura en matta i älven. Jag tror jag skrivit tidigare att jag älskar den doften.
Därefter fick jag plocka krusbär, svarta och röda vinbär att ta med hem.
Efter "bäromhändertagande" var det så dags för TV-nyheterna. Vafalls?!
TV-n FUNGERADE INTE!!!!!!
Efter mycket tryckande ramlade slutligen poletten ner. Kanske batterierna i dosan var slut?
Ner i bilen och hämtade de inköpta batterierna som passade perfekt och jag hade Tv-bild igen.
SYNKRONISITET?!
"Av varandra till synes oberoende händelser som verkar för en möjlighet i en framtid."
Eller slumpen säger en del.

3 kommentarer:

Brittis sa...

Du har tydligen tumme med de osynliga makterna. Var rädd om den kontakten.

Brittis sa...

Jag vet att du är datafri för närvarande och har svåra abstinensbesvär. Men efter vad jag hört har du tänkt göra något radikalt åt saken. Iofs inte så svårt - med den antika burken du har! Men nu blir nog allt frid och fröjd.
Välkommen tillbaka till cyberrymden.

Brittis sa...

Va! Har du inte kommit igång än? Du har ju haft datorn hemma en hel timme nu!