02 maj, 2010

Naturens konstsalong

Idag blev det en skogspromenad, eftersom det blåste friskt från Siljan. Det är då lugnare inne i skogen.
En övergiven kärra satte igång fantasin, och jag tyckte nästan den såg ut som ett malplacerat konstverk. Jag önskade att jag hade kunnat måla av den, men tyvärr saknar jag konstnärlig ådra.
Jag fick ett annat, naturens konstverk, med mig hem, som jag nu, som synes, njuter av.
Jag blev rejält skrämd av en ödla när jag plockade blommorna. Jag tycker inte om ormar! Dom har kanske inte vaknat än, men eftersom jag har sett resultatet efter "äspingbett" så vill jag inte bli biten av en sådan.
Helgen har varit helt ok! Grillpremiär och god mat i gott sällskap!
Imorgon väntar bowlingklotet, och en ny spännande vecka, med vårmarknad, och trav till nästa helg.
Toppen!










Posted by Picasa

1 kommentar:

Brittis sa...

Åh så roligt det är att läsa om dina optimistiska tankar och intryck. Du behövs! Jag hoppas det inte dröjer så länge förrän jag är där också men just nu är livet pest.
Kram