29 april, 2010

Glädjeplask



Det här är en hyllning till alla plaskande vattengympande reumatiker!
Trots fysiska smärtor med motvilliga leder, kommer dom, med sprudlande entusiasm, till våra vattengympapass i 34-gradigt vatten varje torsdag.
Här finns inget gnäll! Bara ren glädje, över att få röra sig i det varma vattnet! Var och en efter sin förmåga! Vi kommer som vi är, och gör vad vi kan! Underbart!
Många skratt, och lite bus hör till scenariot, och idag fick jag en överraskande kram! Av vaktmästar´n som smög sig på mig bakifrån, till de gympandes förtjusning.
Jag antar att jag inbjöd till den! "Krama mig!" med min favorit, Björn Skifs ljöd högt från bandspelaren.
Efter passet avslutade vi terminen med lunch på Rättviks bowlingkrog. En eloge till kocken och resturangen, som för kännedom, har underbart god mat.
Tack alla underbara kvinnor för dagen idag!








Posted by Picasa

1 kommentar:

Brittis sa...

Så du har sommarlov nu då?