23 april, 2010

Lyckobrev

Posted by PicasaJag fick ett brev idag!
Tänk att ett vitt kuvert som dimper ner i brevlådan, kan få en sådan betydelse för dagens fortsättning. Det föranledde en lång promenad i tacksamhetens tecken, med ögonen på skaft för allt som våren har att bjuda på.
Vinden var i och för sig kall, men när tussilagon lyser gul mot en blå himmel kan jag inte vara annat än lycklig.
Det har förstås varit många olika aktiviteter och mycket skoj se´n sist.
Jag har faktiskt upplevt något som jag inte gjort sedan jag var med farsan på sjön hemmavid.
Jag har varit med och anglat, och sedan tillagat fångsten. Pepparrotsgädda, med mycket ben i förstås.
Jag har gjort bra ifrån mig på bowlingbanan, dansat på vatten, ätit och druckit gott.
Dagen brev slår dock allt! Det trots, att det skrevs att det var negativt!
Om ni undrar så gäller det "puppfotograferingen!"

1 kommentar:

Brittis sa...

Grattis! Verkligen något att glädjas över - ett negativt svar.
Så var det även här.
Tjusiga foton du tagit.