23 maj, 2010

Stockholmsbesök och Ålandstripp

Nu har jag varit ute och rört lite på mig igen. Det är bara en månad se´n sist jag tog en danssväng till Åland. Jag försöker ta vara på de tillfällen som bjuds, och den här resan blev över förväntan rolig.
Tony Irwing var en "hit," och jag försökte, så gott det gick, att lära salsa efter hans instruktioner.
När jag sedan såg hans medhavda dansares, och inte minst hans, höftrörelser, kände jag mig dock som en "elefant i tranedans."
So what!? Jag gjorde så gott jag kunde och hade roligt!
Att det sedan var dansanta medresenärer, och Mats Bergmans orkester som spelade gjorde att det blev en toppenkväll. Nya bekantskaper är också berikande.
Istället för att åka hem direkt stannade jag ett par dagar i Stockholm hos min dotter.
Eftersom staden visade sig från sin soliga sida med 25 graders värme, och en fräsch grönska måste jag medge att vår huvudstad är vacker.
Det var skönt att bara strosa runt och titta. Hötorget var faschinerande med alla dess blomsterstånd.
Som synes kan en innergård i Stockholm faktiskt vara riktigt mysig en strålande försommardag.
Jag har en känsla redan nu, att det inte dröjer så länge innan jag visiterar igen.



Posted by Picasa

2 kommentarer:

Taltrasten sa...

Visst är min hemstad vacker. Men nu tycker jag att retur-resan "hem" till R-vik är underbar.

Brittis sa...

Du har verkligen förmågan att glädja dig åt det mesta. Skratt förlänger livet, sägs det. Du kommer att bli lastgammal, tro mig.