05 maj, 2010

Mosippan

n


Posted by PicasaTog på eftermiddagen min vanliga "stavvända" i skogen. Ingen är dock den andra lik! Idag såg jag något jag aldrig tidigare i mitt liv sett i natura. Mosippor! Jag fick fnatt! Jag, tro det eller ej, stavjoggade, tillbaka till bilen där kameran låg. Jag rörde dem inte, de är fridlysta, och fanns inte i de landskap jag bott tidigare.
Det kändes som om jag var rädd att de skulle försvinna! Att jag sett fel! Tillbaka till platsen!
Jag fotograferade och var helt i extas, där jag sprang runt som en "toka."
Jag tog många bilder med min oproffsiga, men älskade kamera.
Väl tillbaka till bilen, visade det sig att jag i ivern tappat kamerafordralet. Det var bara att ta en vända till, och lyckan var total när jag hittade det.
Äventyret avslutades med dusch och bastu i simhallen.
Nöjd, varm, avslappnad och lycklig! Det finns tydligen nya, oupptäckta saker, än i livet!

1 kommentar:

Brittis sa...

Jag förstår din lycka. Mosippor är bland det vackraste man kan se. Och vilket vårtecken de är!
Tack för rosen. Den står så vackert bredvid min fåtölj så jag kan se den hela tiden.